)
WINNAARS MERCURS 2025
Cosmopolitan (Goud), See All This (Zilver) en Libelle (Brons) winnen Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar 2025. Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines is postuum toegekend aan Derk Sauer.
Bij de 26ste editie van de uitreiking van de Mercurs, dé vakprijzen voor de magazine mediabranche, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. Voor de tweede keer zijn in de categorie Magazine Mediamerk drie Mercurs toegekend: goud, zilver en brons. De feestelijke uitreiking vond plaats op 20 november in Studio21 in Hilversum.
Een jury onder voorzitterschap van Margriet van der Linden beoordeelde de categorieën Magazine Mediamerk, BeLOFte, Redactieteam, Innovatie en Partnership van het Jaar. De oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines is beoordeeld door bestuursleden van de Magazine Media Associatie (MMA) en het Lucas-Ooms Fonds (LOF). De keuze voor Derk Sauer is vanwege zijn succesvolle carrière in de journalistiek en strijd voor onafhankelijk pers. De award is uitgereikt aan zijn vrouw, Ellen Verbeek.
Foto boven: Nicole Ex (See All This), Kelly Staa (Cosmopolitan) en Hilmar Mulder (Libelle)
)
Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar
Goud: Cosmopolitan (Hearst Netherlands)
Zilver: See All This (See All This Publishing)
Brons: Libelle (DPG Media)
Mercur BeLOFte van het Jaar
Anouk de Groot (VROUW/Mediahuis)
Mercur Redactieteam van het Jaar
Kek Mama (Kompas Blend)
Mercur Innovatie van het Jaar
vtwonen shop (DPG Media)
Mercur Partnership van het Jaar
DigiDuck (Donald Duck X Dé Codeerschool, Microsoft, veiliginternetten.nl, Wortell)
Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines
Derk Sauer (postuum)